UUÖ±˛Ą

Event

PASL Q&A: The what, where, and how of pedagogical support

Wednesday, September 18, 2024 12:00to13:00
Online

It’s Fall 2024 and the new Policy on Assessment of Student Learning (PASL) is now in effect! Do you need help navigating the Policy or finding resources to facilitate changes you may still need to make to your assessment practices? Join us for a group Q&A session to steer you in the right direction and help get you PASL-ready for the coming year!

This session is meant to assist instructors with finding resources to support the pedagogical shift to assessment for learning central to PASL, and we will field questions along those lines (e.g., What information about assessment criteria do I need to include in the course outline? Where can I find examples of assessment criteria for student presentations?). Submit your question(s) in advance in the registration form. If you require more targeted assistance (e.g., reviewing your course outline, rubric, or assessment strategy), you can book an individual consultation with us anytime.

Ěý

Ěý

Vos questions sur la Politique sur l’évaluation de l’apprentissage : Tout ce qu’il faut savoir sur le soutien pédagogique

Voici l’automne 2024, qui marque l’entrée en vigueur de la nouvelle Politique sur l’évaluation de l’apprentissage. Vous avez besoin d’aide pour comprendre la Politique ou pour trouver des ressources à utiliser pour apporter des changements à vos pratiques d’évaluation? Participez à cette période de questions en groupe qui vous mettra sur la bonne voie et vous aidera à vous conformer à la Politique à temps pour la rentrée.

Pendant cette séance, nous aiguillerons les enseignants et enseignantes vers des ressources qui faciliteront le passage à l’évaluation au service de l’apprentissage, élément essentiel de la Politique sur l’évaluation de l’apprentissage, et répondrons aux questions à ce sujet (p. ex., Dans mon plan de cours, quels renseignements dois-je fournir sur les critères d’évaluation? Où puis-je trouver des exemples de critères d’évaluation pour les exposés de mes étudiants?). Envoyez vos questions d’avance en remplissant le formulaire d’inscription. Si vous avez besoin d’une aide plus ciblée, par exemple l’examen de votre plan de cours, d’une grille critériée ou d’une stratégie d’évaluation, vous pouvez en tout temps prendre rendez-vous avec nous pour une consultation individuelle.

UUÖ±˛Ą sustainable event - virtual Ă©vĂ©nement durable UUÖ±˛Ą - virtuel

If you are having difficulty accessing the registration form for an online event, please confirm you have with your UUÖ±˛Ą account.

TLS is committed to fostering an equitable and inclusive campus community. Are there steps we can take to make our events more inclusive and barrier-free? Please email tls [at] mcgill.caĚýat least 48 hours in advance of the event. We will do our best to accommodate requests. |ĚýLe Service de soutien pĂ©dagogique s’engage Ă  favoriser un campus Ă©quitable et inclusif. Ă€ votre avis, quelles dĂ©marches pouvons-nous effectuer pour faire en sorte que nos Ă©vĂ©nements soient plus inclusifs et faciles d’accès? Veuillez envoyer vos suggestions Ă  tls [at] mcgill.caĚýau moins 48 heures avant l’évènement. Nous ferons de notre mieux pour satisfaire Ă  vos demandes.


UUÖ±˛Ą is on land which has served and continues to serve as a site of meeting and exchange amongst Indigenous peoples, including the Haudenosaunee and Anishinabeg nations. Teaching and Learning Services acknowledges and thanks the diverse Indigenous peoples whose footsteps mark this territory on which peoples of the world now gather. This land acknowledgement is shared as a starting point to provide context for further learning and action.

Back to top